Prodejní dovednosti na Instagramu: Vyhněte se 4 častým chybámInstagramu

V tomto článku se podíváme na 4 časté chyby v prodejních dovednostech na Instagramu, které mohou být důvodem, proč vaši klienti nenakupují. Co je skutečnou příčinou a proč sledující nechtějí váš produkt ani zdarma? Podělím se s vámi o zkušenost mého klienta z programu Sales Message Academy. Dozvíte se, co v prodeji na Instagramu už nefunguje a jak podpoříte úspěšný prodejní proces.

📽️ Chcete si o prodejních dovednostech na Instagramu raději poslechnout?

Informace z článku vám předávám také v tomto videu: Tuhle chybu děláš a proto nechtějí tvůj produkt ani zdarma! na mém YouTube kanálu.

Proč sledující nenakupují?

V mém tříměsíčním programu Sales Message Academy učím, jak prodávat na Instagramu díky aktivní komunikaci v prodeji tak, aby byla specifická pro vašeho ideálního klienta. Ukazuji, jaké prodejní dovednosti musíte ovládat, abyste proměnili sledující v nakupující zákazníky. 

Jeden z mých klientů se při nahrávání reference k tomuto programu zmínil, že si myslel, že důvodem, proč zákazníci nenakupují, je příliš vysoká cena jeho produktu. Často ale může být důvodem i něco jiného. 

V návaznosti na svoje přesvědčení se klient před vstupem do Sales Message Academy rozhodl nabídnout produkt svému publiku zdarma. Dodnes si pamatuji, jak mi řekl, že sledující nechtěli produkt ani potom.

Jak to, že ho nechtěli? Konečný uživatel se cítil přehlcený informacemi. Uvědomte si, kolik reklam, různých propagací a příspěvků na vás skáče na sociálních sítích, zejména na Instagramu nebo TikToku. Nejsme v roce 2020, kdy jsme si stahovali jeden magnet za druhým a dokonce jsme ho i otevřeli a čerpali z něj know-how. Tato prodejní koncepce už dávno neplatí. Dnes funguje jiná prodejní strategie.

Zajímá vás jaká je realita nákupního chování v roce 2024? Přečtěte si můj článek o nákupním proces zákazníků na Instagramu a zjistěte to.

Možná jste se ocitli v podobné situaci jako můj klient. Vaše nabídka je neodolatelná a poskytujete v ní kvalitní know-how. Odezva sledujících ale není taková, jakou si představujete. Máte pocit, že už nemůžete jít s cenou vašeho produktu níže. Dobrou zprávou je, že nemusíte. Stačí, když zapracujete na svých prodejních dovednostech.

Vysvětlím vám 4 časté chyby, které děláte v prodejním procesu.

Chyba č.1 Nevěnujete pozornost aktuální situaci klienta

Bojíte se oslovovat a popisovat aktuální situaci sledujících. Jako váš potenciální klient nejdu na Instagram primárně nakupovat, ale okouknout příspěvky a odpočinout si. Pokud nemluvíte o situaci, ve které se právě nacházím, a váš obsah se mnou nerezonuje, nevyvolá ve mně nic kromě motivace a inspirace. Nenastartujete ve mně rozhodovací nákupní proces

Klasická prodejní koncepce zde nezabere. Jednou z prodejních dovedností, kterou si potřebujete vypěstovat, je popsat klientovu situaci a ukázat mu, jakých výsledků může dosáhnout. Mít po ruce prodejní argumenty, nad kterými budou vaši sledující přemýšlet. 

Účastníci mých kurzů často přiznávají, že důvod, proč nemluví o problémech svých sledujících, je pocit, že se někomu vnucují. Sledující sami ví, co se jim děje, proč to tedy omílat. Ale to je velký omyl.

Pokud vám něco přijde samozřejmé, pak je velká pravděpodobnost, že to samozřejmé není. A vy máte o to větší důvod o tématu na sociálních sítích mluvit.

🚀 Tip pro vás

Budujete komunitu, sbíráte lajky, ale objednávky nikde? Zjistěte, co vás drží ve spárech lichotek a brzdí v prodeji. Přihlaste se na trénink Objednávky místo lajků. Poznejte 10 základních marketingových chyb, kvůli kterým vaši sledující nenakupují.

Chyba č.2 Mluvíte v obecných termínech a metaforách

 

Jako tvůrce upadáte v příspěvcích na Instagramu do obecnosti. Místo popisu konkrétních situací používáte obecné výrazy jako je potenciál, štěstí, sebevědomí, sebeláska nebo hojnost. 

Základní prodejní dovedností je ale dát tato líbivá slova do kontextu. Jinak si váš potenciální klient obsah přebere jako informaci, kterou slyšel už mockrát a nic mu nepřinesla. Pokud se nesetká s kvalitním obsahem, dá vám maximálně lajk. A to není vaším cílem, že?

Chyba č.3 Místo výsledků nabízíte řešení

 

Co tím myslím? Mluvíte o daném produktu nebo službě, kterou prodáváte, ale nepopisujete výsledek. V 99 % případů tvůrci nabízí svým sledujícím řešení místo konkrétních výsledků.

Místo toho se ptejte: Proč by sledující měli chtít váš produkt nebo službu? Proč je potřebují a čeho díky nim dosáhnou? Co je jejich motivací? 

Motivace má totiž dvě strany. Negativní a pozitivní. Motivace negativní je aktuální situace, která je pro sledující nevyhovující. Pozitivní motivace je naopak něco, čeho chtějí dosáhnout. Mnohonásobně silnější je negativní motivace, ale pozitivní je také velmi důležitá.

Chyba č.4 Neodlišujete se od konkurence

 

Poslední chybou, kterou v prodejních dovednostech děláte, je tzv. x-faktor. V roce 2024 je na sociálních sítích tisíce různých účtů a pravděpodobně existují i takové, které se věnují stejnému tématu jako vy. 

Můžeme si říct, že nemáte konkurenci a že lidé reagují na vaší osobní esenci. Přesto ji ale musíte umět propsat i do svého obsahu. Stejně tak je důležitý váš vzhled a verbální i neverbální komunikace. Víte, v čem se lišíte od své konkurence? 

Vaši klienti potřebují vědět, co u vás najdou jiného a jaké řešení poskytujete. A vy musíte mít přesně definovanou cílovku. V prodeji na Instagramu myslete i na klienty, kteří váš produkt nebo službu ještě nenakoupili. Tím, že ukážete svou jedinečnost, zajistíte, že se klient rozhodne spolupracovat s vámi místo dalších x desítek lidí, kteří dělají to samé, co vy.

Naučte se prodejní dovednosti

 

Nákupní chování lidí na Instagramu se mění každou chvíli. Usnadněte svým sledujícím nákupní proces díky tomu, že budete ve svém obsahu dostatečně specifičtí a odlišní. Prodej je dovednost, kterou se můžete naučit. Vyvarujte se chyb, které vám brání získávat objednávky a začněte skutečně prodávat.

🚀  Vystupte z davu

Přidejte se do Sales Message Mastery, kde odhalíte svůj brandový archetyp a porozumíte motivaci nákupního chování sledujících na Instagramu. Naučíte se používat jednotlivé druhy obsahu, které vaše fanoušky promění ve věrné zákazníky.