Úspěšný prodej na Instagramu: Prodejní argumenty místo slibů

Od začátku mého projektu Prodejní akademie vás učím, jak na úspěšný prodej na Instagramu, jak používat správné prodejní argumenty a srozumitelně a přirozeně komunikovat hodnotu vašeho produktu ideálním klientům bez nucení a výhružek. V dnešním článku vám povím o slibování vzdušných zámků, tedy  výsledků, které nemůžete klientům reálně zaručit. Proč se jim vyhnout a jak ideálně komunikovat výsledky, kterých chce klient dosáhnout?

📽️ Raději si mě poslechnete?

Informace z článku se dozvíte také v tomto videu: SLIBUJETE VÝSLEDKY svým klientům? PŘESTAŇTE TO DĚLAT na mém YouTube kanálu.

Možná jste se s tím na Instagramu už setkali. Výroky typu milion za měsíc nebo nekonečná hojnost. Vytvořte si pasivní příjem, všechny vaše problémy zmizí a budete žít svůj vysněný život.

Mohla bych samozřejmě pokračovat dále. Výsledky jsou v marketingu hodně kontroverzní téma, protože samozřejmě potřebujeme mluvit o výsledcích našich klientů. Potřebujeme i zmínit, jak reálně bude vypadat jejich život ve chvíli, kdy výsledků dosáhnou.

Tady ale nastává háček. Výsledky, kterých dosáhnou, nemůžeme stoprocentně slíbit. Možná je tento fakt pro vás překvapením, ale například jako výživoví poradci nemůžete slíbit svým klientům, že budou navždy zdraví. Potřebují slyšet dobré prodejní argumenty, proč zrovna váš produkt by jim mohl pomoci.

Jak na přirozený prodej na Instagramu?

Pokud jste trenér, nemůžete v rámci prodeje na Instagramu klientovi slíbit, že zhubne 10 kilo, ani jako byznys mentoři tvrdit, že vaši účastníci po absolvování kurzu vydělají 50 tisíc měsíčně. Proč? Protože jejich skutečné výsledky, kterých dosáhnou, nejsou na vaší straně hřiště. Nejsou vaše odpovědnost.

Je to jednoduché. Máte kvalitní know-how, předáváte strukturu, nástroje a podporu. Jakkoliv nabízíte svůj produkt klientům, není ve vaší moci doručit celkový výsledek, protože nějakou roli hraje odpovědnost klienta.

🚀 Tip pro vás

Chcete zjistit, které základní chyby v prodeji produktů mohou odradit vaše klienty? Stáhněte si můj webinář Prodejka, která prodává, kde vám ukážu návod, jak ji vytvořit tak, aby skutečně vedla k nákupu.

Klient potřebuje udělat reálné kroky, vzít know how, aby dosáhl reálných výsledků.  I když budete předávat své znalosti a zkušenosti 100 % správně, stanete se nejlepší v oboru, použijete skvělé prodejní argumenty, stejně nejste schopni uspokojit všechny klienty, protože není ve vaší moci převést jednotlivá doporučení do praxe.

Možná si říkáte, jak prodávat na Instagramu, když klientům nemůžete slíbit, že zhubnou? Co jim v rámci prodeje na Instagramu sdělit? Můžete slíbit, že dostanou od vás proces, řešení a nástroje, které jim pomohou dosáhnout cíle. Vysvětlíte, o jaké nástroje se jedná, co se na základě nástrojů dozví o sobě a co si uvědomí. 

Nikdy, ale nemůžete slíbit, jaký dopad bude mít jejich používání. Každý z nás je individuální složka a každému bude řešení fungovat jinak. To znamená, že místo slibů o hubnutí 10 kg za 2 měsíce, můžete popsat výsledek klienta, který opravdu 10 kg zhubnul, ale nemůžete jej duplikovat na jiné lidi.

V prodeji na Instagramu popište cestu k cíli

 

Jaký postup zvolit místo slibování vzdušných zámků? Můžete rozebrat proces, jak se klientům povedlo dosáhnout cíle. Důležité ale je umět správně prezentovat výsledky vašich klientů a použít je jako prodejní argumenty. Potřebujete popsat celý průběh jejich cesty, vzít jednotlivé složky, proč se to stalo, proč klient dosáhl výsledku a jakým způsobem. 

Můžete slíbit, že lidem předáte analýzu, uděláte např. krevní testy, dáte nástroje, podpoříte je, předáte nejlepší know-how a potom budou schopni hlídat si kalorický deficit. Slíbíte, že dostanou nejlepší nástroje proto, aby efektivně cvičili daný trénink.

Nikdy ale nemůžete slíbit, že vaše nástroje budou mít konkrétní dopad. U vašich klientů, kteří dosáhli výsledků, máte zelenou a není to problém. Každopádně slibovat, že na základě jednoho nástroje budou další klienti  mít jeden konkrétní výsledek, možné není.

V online marketingu se slibuje jednoduše. I já jsem před 3 lety do slibování vklouzla, protože jsem tento styl viděla všude. A nevěděla jsem, jak reklamu dělat jinak.

O tom, jaká byla moje cesta k přirozenému prodeji na Instagramu si můžete přečíst v mém článku Moje cesta k přirozenému prodeji na Instagramu

Ten největší problém většiny tvůrců je, že vidí, jakým způsobem prodávají ostatní kouči nebo výživáři a kopírují ho.

Místo slibů použijte prodejní argumenty

 

Než začnete prezentovat výsledky a slibovat něco, co nemůžete zaručit, prvně se zamyslete nad procesem, kterým provádíte své klienty. Pokud rozeberete proces a ukážete jim, jaké nástroje máte, v čem je podpoříte a co na základě vašeho know-how jsou schopni dosáhnout, bude vaše prezentace komunikačně lepší. Pro analytické typy nákupčích budete mnohem atraktivnější.

Otázkou je, jestli lze úspěšně prodávat na Instagramu, když nebudete slibovat výsledky? Moje odpověď zní ANO. Je možné v rámci prodeje na Instagramu komunikovat s publikem jinak, ani já nikomu neslibuji, že si vydělá určitou částku. Dokonce neslibuji ani procentuální navýšení zisku. Proč? Protože vím, že lidem předám funkční nástroje, skripta a naučím je prodávat ve flow.

Do určitý míry můžu zajistit, že se jim zvýší interakce, ale jestli lidé nakoupí a v jaké míře, hraje spousta faktorů, na které je potřeba se dívat. I přesto prodávám na Instagramu úspěšně. Rozhodně se tím nenechte zastrašit.

Naučte se používat správné prodejní argumenty, přilákejte své ideální klienty a vaše podnikání začne růst

🚀  Zažijte makeover

Chcete posunout svůj obsahový marketing na vyšší level a naučit se, jak efektivně a přirozeně prodávat své produkty a služby ideálním klientům? Přidejte se do Sales Message Academy. Ukážu vám jasné a praktické návody, jak na to. Nenabízím vám jen další kurz. Toto je vaše revoluce v prodejní komunikaci. Nemusíte si lámat hlavu nad tím, zda jste všechno pochopili správně. Okamžitě dostanete zpětnou vazbu a zjistíte, co vašim příspěvkům chybí, co je nadbytečné a kde můžete být více konkrétní.