Jak prodávat na Instagramu: Proměňte svůj profil z encyklopedie na efektivní prodejní nástroj

V dnešním článku se zaměříme na velmi důležité téma – profily na Instagramu. Budeme se bavit o profilech, které jsou v podstatě encyklopediemi informací. Proč je profil alá encyklopedie problém a jak může ovlivnit vaši schopnost prodávat na Instagramu? To s vámi sdílím v dnešním článku.

📽️Raději si mě poslechnete u šálku kávy? 

Informace z článku se můžete dozvědět také v tomto videu: PROMĚŇTE svůj PROFIL na MAGNET na zákazníky na mém YouTube kanálu.

Velká komunita nezaručuje úspěšné prodeje

Všichni, když si zakládáme profily, ať už se jedná o profily na Facebooku nebo na Instagramu, hledíme většinou na čísla. Na sledující, na dosahy a na liky. Jestli se už čísla zvedla, jestli jsou pravidelně vysoká nebo ne.

Je to naše přirozená potřeba, myslíme si, že čím vyšší čísla, tím větší úspěch v podnikání. Ale není to tak. Poslední dobou jsem čím dál častěji v kontaktu s lidmi, kteří si vybudovali komunitu. Mají vysoká čísla, ale neprodávají.

Čísla jsou ale jenom metrikou sociálních sítí. Pokud jste influencer, stačí vám to. Pokud jste ale podnikatel, vysoká čísla vám rozhodně nestačí. Nejčastější příčinou u podnikatelů, kteří mají komunitu, tvoří a předávají hodnotný obsah, jsou v kontaktu se sledujícími, ale objednávky jim nepřicházejí, je, že jejich profil vypadá jako encyklopedie.

Sledující si z profilu vyhledají informaci a poté odcházejí

 

Když hledáte nějakou důležitou odbornou informaci, co uděláte? Dnes si otevřete Google. Dříve jste ale šli do knihovny, našli jste si konkrétní encyklopedii nebo odbornou knihu, ze které jste si informace vypsali a šli jste domů. Úplně stejně se chovají sledující na vašem profilu.

 

I já jsem na své cestě k úspěšnému obsahovému marketingu dělala chyby, a proto vím, že se můžete naučit prodávat obsahem na Instagramu jinak. Zajímá vás, jak efektivně tvořit příspěvky na Instagramu a tím zvýšit prodeje? Přečtěte si můj článek 4 tipy, jak vytvářet příspěvky na Instagram, které prodávají.

Pokud svým sledujícím předáváte hodnotu bez kontextu, neříkáte jim, proč by měli nakoupit. Jestliže nemluvíte o jejich aktuální situaci, problémechvýsledcích, neargumentujete a jenom nabízíte, sledující vidí ve vašem profilu encyklopedii. 

Najdou v něm informace, pro které si přijdou a zase odejdou. Nemají už motivaci nakupovat. A to je velký problém. V tu chvíli je jedno, kolik sledujících máte. Dobrou zprávou je, že prodej na Instagramu se můžete snadno naučit.

🚀 Mám pro vás tip 

Chcete kromě sbírání lajků také zjistit, co vás drží zpátky od skutečných objednávek?

Připravila jsem pro vás trénink Objednávky místo lajků, kde odhalíte 10 základních chyb v prodeji na Instagramu, které brání vašim sledujícím nakupovat.

Proměňte profil z encyklopedie na bestseller

Jak jste na tom vy? Máte na profilu encyklopedii? Pak čtěte dál, mám pro vás několik tipů, jak ji proměnit na prodejní nástroj. Jako čtenáři a sledující místo encyklopedie chceme, aby byl váš profil románem, bestsellerem, který si chce každý koupit. Nechceme si román půjčovat z ruky do ruky. Opravdu každý toužíme mít svoji kopii. To je váš cíl. 

Většina profilů dělá jednu zásadní chybu – chybí jim kontext, tedy provázanost s aktuální situací ideálního klienta a konečným výsledkem, kterého chce dosáhnout. Bez kontextu vašim sledujícím nedáváte impuls, proč by měli nakoupit. 

Proto potřebujete svůj obsah přetvořit tak, aby vaši sledující začali skutečně přemýšlet o svém problému. Uviděli mezeru ve svém životě a vnímali váš produkt jako řešení, které je dovede k výsledku, po kterém touží. Pokud se chcete naučit, jak zasadit svůj obsah do kontextu, přidejte se do programu Sales Message Akademie. Hodnotné tipy do začátku najdete i na mém InstagramuYouTube kanálu.

Základy jak prodávat na Instagramu se naučíte

 

Možná jste teď ve stádiu, kdy jste se v tomto bodě zacyklili: Dáváte sledujícím hodnotné informace, jste konzistentní a v kontaktu se svojí komunitou, ale nevidíte, že by vaše snahy měly reálný dopad a přinášely vám objednávky. 

Nevidíte, co je s vaším profil špatně. U druhých jste chybu okamžitě schopni detekovat. Ale u sebe? To není zřejmé. Zkuste se podívat na svůj profil očima zákazníka: Najde zde encyklopedii plnou informací, ale prodej je upozaděný? To může být pravým důvodem, proč neprodáváte, i když máte vysoká čísla sledujících, liků a komentářů.

Závěrem tohoto článku bych chtěla říct, že proměnit váš profil z encyklopedie na prodejní nástroj se můžete naučit. Udělejte krok k efektivní prodejní komunikaci a já vám ukážu, jak na Instagramu úspěšně prodávat.

🚀 Dopřejte si revoluci prodejní komunikace 

Chcete se naučit srozumitelně a efektivně prodávat své produkty a služby správným klientům? Připojte se k Sales Message Academy, kde vám poskytnu jasné návody a strategie v rámci obsahového marketingu. Toto není další kurz. Je to vaše revoluce v prodejní komunikaci

 

Už nebudete tápat, jestli jste vše správně pochopili. Nabízím vám hodnotné know how s praktickými úkoly. Okamžitě obdržíte můj feedback a zjistíte, co vašim příspěvkům chybí, co je nadbytečné a co můžete ještě lépe specifikovat.