4 tipy
jak vytvářet na Instagram
příspěvky, které prodávají

V tomto článku se budeme bavit o mně, mých příspěvcích na sociálních sítích, chybách, zkrátka o všem, co jsem na svojí cestě k úspěšnému obsahovému marketingu za posledních 3,5 roku dělala špatně. Ukážu vám své čtyři instagramové příspěvky, kde odhalím zásadní marketingové chyby a rovnou vysvětlím, jak bych příspěvky dnes udělala jinak.

Možná si říkáte, proč vám chyby budu ukazovat zrovna na svých příspěvcích? Protože nechci poukazovat na chyby v příspěvcích někoho jiného. A také vám chci ukázat, že žádný učený z nebe nespadl a všichni jsme se potřebovali na cestě k efektivnímu marketingu něco naučit.

📽️Raději si mě chcete poslechnout u kávy? 

Informace z článku vám předávám také v tomto videu:
JAK vylepšit PŘÍSPĚVKY na sociální sítě – marketingové chyby v praxi
na mém YouTube kanálu.

Marketingové chyby v příspěvcích na Instagramu

Před nedávnem jsem na svém Instagramu překročila tisíc příspěvků s tím, že nějaká starší živá vysilání už mám archivovaná. Příspěvků je zde tedy reálně víc než tisíc. Musím říct, že když jsem procházela svůj starý obsah, docela jsem se vyděsila.

Samozřejmě jsem nezapomněla na příspěvky, které jsem zveřejňovala, ale je na nich krásně vidět, jak rychle se jako tvůrce můžete posunout. Nebudeme si z těch příspěvků dělat jen srandu, ale ukážu vám na nich specifické chyby, které možná i vy dnes děláte, a prozradím, jak je vylepšit na základě mých zkušeností a podle aktuálních trendů, které se v online podnikání neustále mění.

Tip první: Edukační příspěvky bez provázanosti nefungují

Máme tady první instagramový příspěvek a to je tento: Tři oblasti, ve kterých se zasekl tvůj prodej. Říkáte si, že to není tak špatný? Máte pravdu, tento příspěvek je pravděpodobně jeden z těch lepších. Přesto bych na něm ráda demonstrovala jednu z nejčastějších chyb.

Příspěvek na Instagramu ani na jiných sítích bez provázanosti na výsledek nebo situaci, kterou klient aktuálně prožívá, nezaujme.

V tomto příspěvku chybí jedna důležitá věc, a to je provázanost s výsledkem, anebo aktuální situací vašeho klienta. Tuto chybu dělá spousta tvůrců. Pojďme si ji podrobněji rozebrat.

Pokud bych chtěla, aby příspěvek skutečně vzbudil pozornost mého ideálního klienta a nechtěla bych tvořit jenom profil á la encyklopedie, ale opravdu argumentační profil, napsala bych příspěvek dnes takto a provázala ho s aktuální situací klienta: 

Tři oblasti, ve kterých se zasekl tvůj prodej, a to tě každý jeden den stojí objednávky od ideálních klientů. 

Čili tento instagramový příspěvek sám o sobě není špatně, ale něco důležitého mu chybí, a to je právě provázanost se třemi oblastmi, které v rámci karuselu poté dál komunikuji a napojuji na aktuální situací klienta. Protože ta správná otázka, na kterou se máte ptát, je, proč by to, o čem píšete, vašeho klienta vlastně mělo zajímat. Proč by ho měly zajímat tři oblasti. 

Druhou možností je, že to můžete udělat opačně a zmiňované tři oblasti provázat s výsledkem, kterého chce váš klient dosáhnout. Tato verze by mohla vypadat například takto: 

Tři oblasti, ve kterých se zasekl tvůj prodej a které tě drží od objednávek tvých spřízněných klientů. 

Protože objednávky jsou něco, čeho chce ideální klient dosáhnout. V takovém případě už má  svůj pomyslný radar zapnutý a chce si příspěvek přečíst. V opačném případě je to pro něj jen jeden z další hromady edukačních příspěvků.

🚀 Tip pro vás

Nechcete sbírat jen lajky, ale chcete zjistit, co vás drží ve spárech lichotek a nepustí k objednávkám?
Právě pro vás jsem vytvořila trénink
Objednávky místo lajků,
kde najdete 10 základních chyb v prodeji, kvůli kterým od vás sledující nenakupují.

Tip druhý: S motivačními citáty v příspěvcích na sítích šetřete

 

Jdeme na příspěvek číslo dva: Nemusíš nic a zároveň můžeš všechno. Hluboká myšlenka. My se k těm hlubokým myšlenkám ještě dostaneme, ale víte, u příspěvků na Instagramu nebo kterékoliv jiné síti vám nejde primárně o lajky, komentáře, nebo srdíčka.

Motivační citáty v příspěvcích nefungují ani na Instagramu.

Tento příspěvek konkrétně je snadno duplikovatelný, mohl by být postován asi tak sto tisíckrát. Není nijak specifický, nevíme k jakému tématu se váže, zkrátka vůbec nemluví k ideálnímu klientovi. Sice může být inspirativní, může být aktivační, ale nemá co dočinění s rozhodovacím procesem vašeho ideálního klienta. 

Pokud milujete motivační citáty, čas od času si je dovolte publikovat, ale nepřeháněla bych to, protože příspěvky s motivačními citáty neplní žádný účel v procesu prodeje: Tedy převést někoho, kdo je sledující na vašem profilu, k potencionálnímu klientovi, který má skutečně potenciál nakoupit.

Tip třetí:
Reference sdílejte, ale ne takto

Máme tady instagramový příspěvek číslo 3 a to konkrétně referenci, kterou jsem dostala na jeden ze svých produktů v roce 2021. 

„Tak tohle bylo super motivační nakopnutí. Díky moc za sdílení. Hned se cítím zase více odhodlaná jít si svojí cestou místo přesně akorát nějakýho slepýho plnění úkolu někde v korporátu, i když to tak dělá většina lidí kolem mě a mně to nevyhovuje. Díky ještě jednou za tvůj profil, energii, je to boží, hezký večer.“

Reference bez kontextu v příspěvcích na sítích zapadnou.

Odkud začít? Na tomto příspěvku je špatně úplně všechno. Reference je příliš dlouhá, není vizuálně hezká, není čitelná, není z ní vytažený žádný kontext, který by klienta donutil ji přečíst až do konce. 

Představte si tento příspěvek jako novinový článek. Když listujete novinami nebo časopisem, podle čeho se rozhodujete, jestli si daný článek přečtete? Podle nadpisu, ale tady žádný není. 

Nehledě na to, že tato reference je spíš o mně, jak já jsem úžasná. 

Moje ego si samozřejmě pochlebuje, ale vašemu potenciálnímu klientovi to neřekne vůbec nic. Chybí cokoliv o klientovi, který si ten produkt zakoupil, není tam nic o jeho předchozí či stávající situaci, ani o jeho konkrétním výsledku. Takže tato reference mi nijak nepomůže. 

Přestaňte sdílet reference, které jsou obecné, které vám pochlebují, jak jste nejlepší na světě, protože to prostě není to, co váš ideální klient ve své situaci aktuálně řeší.

Tip čtvrtý:
Složitosti bez kontextu nezaujmou

No a dnes typologicky už poslední příspěvek z mého Instagramu.
Vypadá takto:

V příspěvcích na sítích miřte na jednoduchost a vždy doplňujte kontext.

V příspěvku je velmi složitá grafika. Uprostřed vidíte začarovaný kruh, ale už se nedozvíte, čeho se začarovaný kruh týká. Chybí zde kontext. Nehledě na to, že v roce 2024 jsou složité grafiky, diagramy, nebo spousta textu na první stránce vašeho karuselu už dávno pasé. Tato strategie možná fungovala právě v roce 2021, kdy jsem příspěvek postovala já. Dnes už to ale fungovat nebude. 

Dejte informace raději do popisku nebo do dalších slidů karuselu ve zjednodušené formě. V tomto se nemá vůbec možnost váš ideální klient vyznat. Bohužel, ta informace, která tam byla, mohla být kvalitní, ale v dnešní době, kdy váš ideální klient scrolluje sociálními sítěmi a vy máte jenom pár sekund na to, abyste ho vůbec zaujali, je toto druh obsahu, který bych rozhodně nedoporučila.

Principy příspěvků na Instagramu se naučíte

Dnešní sdílení bych zakončila tím, že se všichni stále učíme, že někdy děláme chyby a že nikdo není dokonalý. Ale pozitivní zpráva je, že jsou tady určité principy a pravidla, které když se naučíte, budete tvořit čtivější příspěvky na sociálních sítích, které zaujmou a přinesou objednávky, a zároveň stále můžete zůstat v prodeji autentiční.

🚀 Dopřejte si makeover 

Pokud se chcete zlepšovat v rámci obsahového marketingu a chcete se naučit,
jak
jasně a strukturovaně prodávat své produkty a služby spřízněným klientům,
přidejte se do
Sales Message Academy, kde vám dávám jasné návody, jak na to.
Toto není jen další kurz. Toto je vaše revoluce v prodejní komunikaci.
Nebudete tápat, zda jste vše pochopili správně. Ihned dostanete můj feedback a zjistíte,
co vám v příspěvku chybí, co naopak přebývá a co můžete ještě hlouběji specifikovat.