Jak na Instagram: Kolik sdílet hodnotného obsahu a kdy prodávat?

Někteří tvůrci tápou, jak zajmout klienta na Instagramu. Kolik hodnoty na sociálních sítí sdílet a v jaký moment prodávat. V článku s vámi proberu, jak na Instagramu předávat lákavý obsah, budovat komunitu a prodávat. Vyjasníte si, co skutečně vaši sledující potřebují číst, kolik obsahu sdílet zdarma a jak funguje nákupní proces.

📽️ Chcete si raději poslechnout, jak tvořit obsah na Instagramu?

Vše o hodnotném obsahu jsem shrnula ve videu: Jak je to s tou hodnotou? Předávat? Nebo prodávat?

Jedním z principů, jak zaujmout klienta a přimět ho k nákupnímu procesu, je důvěra. Pokud nevěříte značce, nevěříte ani tvůrci a nenakoupíte od něj. Pravděpodobně si ani nestáhnete jeho produkty zdarma.

Proto předávejte hodnotné informace a demonstrujte své know-how, protože jedině tak si důvěru sledujících získáte. Nejde ani tak o to, kolik předáváte informací, ale jakým způsobem.

Kolik hodnoty na Instagramu předávat?

Pokud vydáte video na Youtube, zveřejníte epizodu podcastu, pustíte živé vysílání na Instagramu, nebo napíšete příspěvek na Facebooku, který by mohl nahradit placený produkt, předáváte hodnoty už moc.

Kdybych například vytvořila video na Youtube kanále, které by dokázalo nahradit svojí hodnotou můj placený program, například Sales Message Mastery, bylo by předaného obsahu příliš. Sledující by neměli důvod nakoupit. V mém případě to ani není možné, protože mám odškálované produkty i na základě praktických dovedností a nástrojů, jako jsou šablony, skripty a další. 

Vždy sdílejte jen střípky různých úhlů pohledu, abyste demonstrovali, že víte, o čem mluvíte. To je základ efektivní prodejní strategie nejen na Instagramu.

🚀 Tip pro vás

Máte stovky sledujících, lajků a komentářů, ale žádné objednávky? Přihlaste se na trénink Objednávky místo lajků a zjistěte, jak prodávat na Instagramu. Poznejte 10 největších překážek v prodeji, které vás stojí zisky. Součástí je návod na prezentaci referencí.

Jak na Instagramu sdílet informace

 

Pokud sledujícím předáváte informace bez kontextu, nebudete prodávat. Když například zveřejňujete příspěvky s obsahem typu: tady máte 3 tipy, 4 rady, 6 hacků, a tvoříte takto 100 % vašeho obsahu, nebude nákupní proces fungovat. Proč?

➡️ Neřešíte současnou situaci svého klienta, který nemá důvod nakoupit. 

➡️ Neukazujete výsledky, chybí transformace, čeho chce klient dosáhnout. 

➡️ Váš obsah tvoří jen informace, které najdeme i na Googlu. Když se chcete něco naučit, ve vyhledávačích informace pravděpodobně hledat nebudete

Jste Google nebo reálné řešení, kdy sledující ví, proč vás sledují a příspěvky na Instagramu podporují vaši expertízu? Nebo si k vám chodí pro informaci zdarma a nepřemýšlí nad nákupem?

U některých mentorů jsem se setkala s názory, že hodnotu byste neměli předávat téměř žádnou. Pak ale ke mně chodí vystrašení klienti s tím, že neví, jak s komunitou mluvit. Bojí se předávat i sebemenší hodnotu. A to je špatně.

Pokud bude mít komunita ve vás důvěru a budete sdílet informace o problému a transformaci vašeho klienta, můžete předávat hodnotu od rána do večera. Naopak, čím více kvalitních informací nabídnete, tím rychleji si vybudujete důvěru a sledující nakoupí. Musíte mít ale prodej uchopený ve správném formátu, aby jim bylo jasné, že další krok je placený produkt.

Předávejte sledujícím skutečnou hodnotu

 

Potkávám dvě skupiny tvůrců obsahu:

  • První, která tvoří pouze informativní styl obsahu: tipy, triky, hacky. Diví se, že sledující nenakupují. 
  • Druhá, která neví, jak prodávat na Instagramu, bojí se cokoliv udělat a postuje obecný povrchní obsah. 

Rozlišujte mezi tím, jestli předáváte hodnotu, nebo informujete bez kontextu. Cílem není primárně předávat hodnotu, ale ukazovat expertízu, a získat důvěru sledujících. Vybudujte si kredibilitu, aby se vaši potenciální klienti posunuli dál ve svém rozhodování a nakoupili.

🚀 Konec záseků v prodeji

Chcete se naučit efektivně pracovat s obsahem na Instagramu? Přidejte se do mého tříměsíčního programu Sales Message Mastery. Zjistěte, jak předávat sledujícím hodnotný obsah přirozeně a v rovnováze s prodejem. Už nebudete tápat, jak proniknout do hloubky, poznáte jaké příspěvky existují a jak je formulovat, aby došlo k nákupnímu procesu.