Tajemství úspěšného prodeje na Instagramu: Prodejní strategie, které fungují
Mnoho z vás má ve svém podnikání tendence naslouchat velkému množství různých koučů, samozvaných odborníků, učitelů. Více zdrojů ale nutně neznamená více kvalitních informací. V tomto článku se podíváme na začátečnickou paralýzu, která vás může přepadnout, jestliže sledujete různé trendy a přístupy. Zároveň vám ukážu, jak na prodejní strategii, aby vaše prodeje na Instagramu byly úspěšné.
📽️ Raději si mě poslechnete?
Informace z článku vám předávám také v tomto audiu: Začátečnická paralýza – takhle ti brzdí prodeje! Je to jeden díl mého podcastu, který najdete na Spotify.
Mentální paralýza v podnikání
Ve chvíli, kdy začínáte podnikat, ale i ve chvíli, kdy se snažíte zorientovat ve světě onlinu, nezáleží na tom, jestli se vašemu tématu nebo podnikání věnujete pár let nebo pár měsíců, paralýza vás může přepadnout v každém momentu vaší kariéry. Kdybych dnes začínala podnikat, nevěděla bych, kde mi hlava stojí, na co se fokusovat. Věřte, že i moje cesta k přirozenému prodeji na Instagramu byla dlouhá.
Může se zdát, že vytvořit několik příspěvků a nahrát pár videí je snadné, ale vy, kdo tvoříte už delší dobu, víte, co je za tím práce a že prodejní strategie a techniky nejsou nahodilá věc. K vybudování stabilního online podnikání tak, abyste začali prodávat, nedojde přes noc.
Možná také sledujete více mentorů, guru, různých přístupů. Chvíli zkoušíte jeden přístup, potom přesedláte na jiný, dál testujete zaručenou strategii číslo jedna. Po určité době zjistíte, že vám podnikání nefunguje tak, jak jste si představovali, a přejdete na strategii číslo dva. Následně si poslechnete nějaký podcast a zjistíte, že existuje ještě prodejní strategie číslo tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm. A máte ze všeho zamotanou hlavu.
Najděte efektivní cestu prodeje na Instagramu
Pokud si nedokážete vybrat jasný přístup, který stojí za to následovat, nezačnete dělat jednotlivé věci i prakticky, ale místo toho se neustále budete snažit najít další informace, které vám pomohou prodejní strategii lépe uchopit, pravděpodobně se zacyklíte v začátečnické paralýze, kdy už nevíte, co je pravda.
Budete zkoušet od všeho trochu, brát si drobky z příspěvků, z tréninků zdarma, koukat na tutoriály na YouTube a validovat si přístupy jednotlivých lidí. Nebudete vědět, do čeho investovat čas a peníze.
Informací máme spoustu. Mnoho z vás by mohlo napsat tlustou knihu o tom, jak se teoreticky prodává. Kdybyste chtěli, najdete si YouTube tutoriály, které budou i praktické, budou pro vás užitečné a na jejichž základě můžete něco začít dělat.
To ale neznamená, že jste pochopili základní princip prodejní strategie a víte, jak zaujmout klienta. Jste stále na křižovatce a hledáte svůj směr. Zkoumáte, za jak dlouho můžete očekávat výsledky, protože na začátku vám nikdo neřekne, co všechno podnikání obnáší, co prodej na Instagramu znamená, s čím musíte počítat, jaké jsou druhy strategií, komunikačních i obsahových.
Na začátku je hodně informací, jste na ně sami, sedíte v chaosu. Už si jen říkáte, jestli existuje nějaká cesta, protože všichni ostatní prodávají, alespoň na sociálních sítí to tak vypadá, ale vy ne. Anebo vám prodejní strategie funguje, ale potřebujete se posunout a začít škálovat. Tyto informace chcete slyšet od člověka, který má vhled do desítek, stovek portfolií, obsahových plánů, strategií a oborů. Takové znalosti jsou k nezaplacení.
🚀 Tip pro vás
Všichni sdílí výsledky milionových kampaní, ale vy stále nevíte, co za nimi stojí? Chcete vést kampaň strategicky a nespoléhat se na to, že „nějak dopadne“? Právě pro vás jsem vytvořila Masterclass Úspěšná kampaň, kde vám ukážu základní principy úspěšných prodejních kampaní.
Jak na prodejní strategie
Pohybujete se na sítích, sledujete jednotlivé tvůrce, třeba i svoji konkurenci a hned vás napadne: „Ten ví, jak prodávat na Instagramu. Neměla bych také zvolit podobnou prodejní strategii?“
Když ale nevíte, co dané chování znamená pro vás, jaký je v něm benefit, jestli je strategické, dáváte pouze na svůj úsudek. V takovém případě se může stát, že budete investovat energii někam, kde nemusí padnout na úrodnou půdu.
My všichni, co podnikáme a nejsme influenceři, potřebujeme dělat akce, které nám přináší peníze a ne pouze srdíčka. Potřebujeme reálné objednávky, potřebujeme cashflow, protože jsme podnikatelé.
Z toho důvodu jsem vytvořila Sales Message Academy, aby know-how prodeje na Instagramu, prodejních strategií a škálování bylo dostupné pro všechny podnikatele. V akademii dostanete informace, které vás vyvedou ze zmatku a chaosu. Zaměříte se na jeden postup a budete vědět, jak jednotlivé kroky implementovat do praxe, jak poznáte, že fungují, a na co se máte soustředit.
Mým cílem není, abyste pouze pasivně sledovali jednotlivé tréninky, ale abyste skutečně jednotlivé kroky dělali a měli výsledky. Studenti Sales Message Academy jsou důkazem, že výsledky lze mít, když postupujete krok po kroku.
Karolíně Kuběnské, specialistce na marketing na sociálních sítích, se 8x zvedla poptávka po jejích službách a je lépe schopná komunikovat hodnotu svých služeb.
Tereza Krčmářová, aromaterapeutka, pochopila sílu slov a díky kampani postavené na e-mailové sekvenci dosáhla 15% konverze!
Katka Havlová, lektorka angličtiny, se zaměřila na budování komunity a její příjmy se zdvojnásobily.
Vykročte z bludného kruhu
V začátečnické paralýze si zkoušíte od všeho trochu a doufáte, že za 3 roky se ve všem nějak zorientujete. Za 3 roky ale můžete být úplně jinde. Dám vám další příklad. Jedna z mých klientek za minulý rok zpětinásobila svůj obrat díky efektivnímu prodeji na Instagramu. Kdyby čekala rok a říkala si: „Zkusím tady od toho malinko a uvidím,“ takového výsledku by pravděpodobně nedosáhla.
Závěrem vám chci říct, že začátečnická paralýza může potkat každého, kdo se snaží prorazit v online podnikání. Cesta k úspěchu není o nasbírání velkého množství informací, ale o nalezení správného směru, fokusu na základní principy a akčních krocích, kdy vše začnete efektivně aplikovat.
🚀 Naučte se, jak na efektivní prodejní strategie
Pomůže vám Sales Message Academy. V jasných krocích vás provede celým procesem, prakticky si vše procvičíte a začnete růst. Navíc v podpůrném prostředí, kde vás nikdo nesoudí.