Soukromé příspěvky na Instagramu: Jak ovlivňují osobní značku?
V dnešním článku s vámi proberu poněkud kontroverzní téma – osobní sdílení na sociálních sítí z pohledu podnikatele. Vysvětlím vám, proč není nutné odhalovat svůj život v příspěvcích na Instagramu, i když spousta influencerů tuto taktiku používá. Ukážu vám, jak v anonymitě budovat svou osobní značku, i ochrana soukromí vám totiž přinese benefity.
📽️ Chcete si mě raději poslechnout?
Informace z článku se dozvíte také v tomto videu: PROČ nesdílet vše? na mém YouTube kanálu.
Sdílet nebo nesdílet své soukromí?
Soukromí na sociálních sítích už nějakou dobu nesdílím. Občas přispívám malé střípky ze života, a na svém postoji zakládám i svou osobní značku. Mám jasné důvody, proč v příspěvcích na Instagramu vše o sobě neodhaluji.
Možná si říkáte, že se musíte ukazovat a sdílet svůj osobní život v příspěvcích na Instagramu proto, abyste si nějaký brand vytvořili. Je to ale pádný důvod, který pomůže přimět sledující k nákupnímu procesu?
Pojďme si říct, co je opravdu důležité pro úspěšnou prodejní strategii. Na Instagramu jsem začínala v roce 2020 s anonymním profilem, který se jmenoval kouč ve výcviku. Skrytý profil jsem chtěla zachovat z jednoho prostého důvodu. Nechtěla jsem, aby moje rodina a bývalí spolužáci věděli, co dělám.
Spousta z nás na začátku podnikání bojuje s pocitem, že sice chcete tvořit příspěvky na Instagram, ukazovat se jako expert v oboru, ale nevíte, jakým způsobem se to vyvine. Nechcete, aby vás všichni viděli.
🚀 Tip pro vás
Už nechcete tápat, kdo je váš ideální klient a toužíte si vybudovat silnou osobní značku? Stáhněte si můj jednoduchý a praktický návod Jasno v cílovce. Naučte se specifikovat svou cílovou skupinu a ukončete svůj chaos při tvorbě obsahu.
Jaké typy příspěvků sdílet na Instagram?
Časem jsem se dostala do fáze, kdy jsem sdílela poměrně velkou část soukromí. Nikdy jsem nebyla typ influencera, který sdílí úplně všechno. Ve chvíli, kdy jsem byla těhotná, se sledující o mém jiném stavu dozvěděli až v osmém měsíci.
Nedělala jsem vlogy ze soukromí, ani nesdílela svého partnera. V příspěvcích na Instagramu jsem zveřejňovala svoje názory a myšlenky k tématům, které se netýkaly mého podnikání ve větší míře. Na začátku svého podnikání jsem se musela najít, ukotvit a vědět co sdílet a nesdílet.
Dnes ze svého soukromého života v příspěvcích na Instagramu sdílím maximálně pět procent, samozřejmě jen v kontextu mého podnikání, pro pobavení a pro ztotožnění s mojí komunitou. Všichni jsme lidé, kteří nakupují od lidí a do velké míry za mnou chodí klienti, kteří jsou stejně naladěni. Neukazovat vůbec vaši osobní stránku by mohla být proto chyba.
Váš charakter je pro rozvíjení osobní značky také důležitý. To ale neznamená, že musíte reagovat úplně na všechno, na velké životní situace nebo co se děje ve světě, ať už je jakákoliv katastrofa nebo politické dění. Nejste povinni se k čemukoliv vyjadřovat.
Osobně jsem se rozhodla pro tento postoj, protože vím, že nechci, aby moje osobní značka stála 100% mého času. Závislá na mně samozřejmě je, protože natáčím videa, vedu programy a stojím v jejím čele. Do budoucna bych ale chtěla, aby jsem se jí nevěnovala v takové míře jako dnes. Pokud chci jít tímhle směrem, nemůže se ze mě stát influencer, který bude sdílet, co si dal k obědu a jaké má problémy ve vztahu. Tento typ příspěvků na sociální sítě v kontextu mého podnikání nepatří.
Osobní značku budujte na svém know-how
Klienti za mnou často chodí a ptají se, jakým způsobem sdílení příspěvků na Instagram uchopit, protože všichni máme přirozený pud sdílet situace ze života se svou komunitou. Jak toto pojmout v rámci vašeho podnikání?
Pokud jste klasický podnikatel, sdílejte obsah v poměru 70:30, tzn. ve 30 % obsahu, který chcete sdílet se svojí komunitou, budete ukazovat svoji autoritu, povahu, názory a myšlenky. Nebojte, tento obsah nemusí 100% korespondovat s vaším oborem podnikání. Zbytek příspěvků by měl být ale striktně k tématu a o vašem ideálním klientovi.
Instagram by neměl být vaším deníčkem, pokud nejste influencer. Neměli byste dávat pouze příspěvky, o kterých si myslíte, že vaše ideální klienty zajímají. Obsah tvoříte pro pro komunitu, ne pro sebe. Proto v příspěvcích na Instagramu mluvte o tom, co skutečně klienti řeší.
Pokud chcete tvořit obsah pro sebe, oddělte ho od svého podnikání. Dalším důvodem, proč jsem se také rozhodla nesdílet ve velké míře svůj soukromý život na sociálních sítích je ten, že chci, aby ode mě lidé nakupovali na základě mých výsledků, osobní značky a know-how, které ode mě dostanou. Ne proto, že máme podobně staré děti.
Pokud se rozhodnete, že nebudete sdílet své soukromí na sociální sítě, neznamená to, že váš přístupnegativně ovlivní vaši osobní značku a prodejní strategii. Ve chvíli, kdy máte prodejní argumenty a tvoříte obsah na míru ideálnímu klientovi, nemusíte se obávat. Budujte svou osobní značku, pracujte na svém know-how a objednávky se pohrnou.
🚀 Zažijte transformaci v prodeji
Chcete se zdokonalovat v obsahovém marketingu a naučit se efektivní prodejní strategii bez nutnosti sdílení soukromí? Připojte se k Sales Message Academy, kde dostanete jasné a praktické návody, jak na to. Zažijte revoluci v prodejní komunikaci.
Nebudete tápat, zda jste všechno správně pochopili. Nabízejte s přehledem své produkty a služby ideálním klientům. Okamžitě získáte můj feedback, abyste věděli, co vašim příspěvkům na Instagramu chybí, co je naopak nadbytečné a co můžete ještě lépe specifikovat.