Jak zaujmout klienta? Naučte se efektivní techniky prodeje na Instagramu

Prvním předpokladem úspěšného prodeje přes Instagram je zaujmout klienta, aby si vás v moři konkurence všiml. V dnešním článku rozebereme téma, na které jsem expert. Je jím specifická prodejní komunikace na Instagramu, což je způsob, jak verbálně artikulujete hodnotu svého produktu klientům. Osvojte si mé triky, jak komunikaci vylepšit a prodávat sebejistě.

📽️ Raději si mě poslechnete?

Informace z článku vám předávám také v tomto videu: Zaujměte ideálního KLIENTA – specifická prodejní komunikace na mém YouTube kanálu.

Prezentujte svoji jedinečnost

Specifická prodejní komunikace je jednoduše způsob, jakým prodáváte. V tomto článku se podíváme na její specifičnost a proč je důležitá. Možná už jste někde slyšeli pojem prodávat specificky a někdo vám radil: „Když prodáváš, buď jedinečná a konkrétní ve svém prodeji na Instagramu, protože jenom tak se s tvým obsahem klienti ztotožní.” Je to pravda. Co tím je ale myšleno?

Pojďme si dát konkrétní příklad, jednoduchý návod, jak můžete začít psát svoje příspěvky, abyste prodávali specificky.

Možná také sledujete více mentorů, guru, různých přístupů. Chvíli zkoušíte jeden přístup, potom přesedláte na jiný, dál testujete zaručenou strategii číslo jedna. Po určité době zjistíte, že vám podnikání nefunguje tak, jak jste si představovali, a přejdete na strategii číslo dva. Následně si poslechnete nějaký podcast a zjistíte, že existuje ještě prodejní strategie číslo tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm. A máte ze všeho zamotanou hlavu.

Příklad specifické prodejní komunikace

Typickým titulkem, který často vídám, je: „Jak zhubnout do plavek.“ Takový titulek je ale vágní a obecný. Jak ho upravit?

  • První věc, kterou přidáme, jsou slova posledních pět kil. Tím si definujete ideální cílovou skupinu víc do hloubky.
  • Další argument, který doplníme, je bez počítání kalorií. Této překážce se chce ideální klient vyhnout. 
  • Poslední věc, kterou přidáme, je za tři měsíce. V tomto časovém horizontu chce ideální klient výsledku dosáhnout.

Výsledný titulek pak zní: Jak zhubnout do plavek posledních pět kil za tři měsíce bez počítání kalorií.

Jak se vám líbí poměrně jednoduchý návod, jak udělat z obsahu, který je nic moc, nezaměnitelný text, který skutečně zaujme? Vidíte v něm jasný rozdíl mezi obecnou a specifickou komunikací. Pravda je ale taková, že pro spoustu tvůrců je specifická komunikace s klientem jedna velká neznámá.

Naučte se, jak zaujmout klienta

Na specifickou komunikaci se také zaměřuji ve svém online programu Sales Message Academy, kde vás vedu krok po kroku, abyste se naučili, jak prodávat na Instagramu

Proč se komunikaci a prodeji na Instagramu tolik věnuji? Když jsem se začala zabývat prodejní komunikací a tím, jak zaujmout klienta, zajímalo mě, proč všichni zníme stejně. Pokud to nevíte, začínala jsem svou online kariéru jako life coach.

Udělala jsem si akreditovaný koučovací výcvik, ze kterého jsem byla nadšená, protože koučování je silný nástroj, který mění život. Ale tenkrát jsem nevěděla, jak ho lidem prodávat, jak na prodej na Instagramu. A už vůbec jsem nevěděla, že o koučování mluvit nemám, ale mám mluvit o konečném výsledku. A také že se potřebuji tematicky zamyslet nad svou cílovou skupinou.

🚀 Tip pro vás

Chcete jednoduchý a praktický návod, který vám ukáže, jak si cílovku specifikovat? Právě pro vás jsem vytvořila masterclass Jasno v cílovce, kde najdete návod, na co se zaměřit při jejím definování. Součástí jsou i ukázky, jak dané informace implementovat do obsahu a prodeje přes Instagram.

Zaregistrujte se na masterclass Jasno v cílovce a skončete s paralýzou, že nevíte, komu prodáváte.

Buďte konkrétní

 

V té době mi přišlo, že všichni mluvíme o tom samém: Potenciál, hojnost, úspěch. Problém je v tom, že tyto pojmy jsou hodně abstraktní a každý si pod nimi představí něco úplně jiného.

Váš ideální klient má nulovou šanci, že vaše slova zachytí, že vás rozpozná v davu konkurence, která mluví stejně. Proto musíte komunikovat specificky a snažit se zaujmout svého ideálního klienta. 

Jestliže váš marketing do teď vypadal tak, že jste se podívali na konkurenční web, zkopírovali ho a upravili pár drobností, prostě nejjednodušší řešení, potom pro vás na začátku nebude jednoduché zamýšlet se nad komunikací s ideálním klientem.

Ale z osobní zkušenosti i ze zkušenosti absolventů Sales Message Academy a dalších mých klientů můžu říct, že rozdíl je několikanásobný. Jak zaujmout klienta, je základní prodejní dovednost, pokud chcete prodávat, odlišit se od konkurence, umět argumentovat a získat prodejní a nákupní potenciál.

Sebevědomý prodej na Instagramu

 

Důležitý faktor, který jsem osobně zaznamenala, byl, že ve chvíli, kdy začnete mluvit specificky a klienti vás začnou registrovat, se vám přirozeně zvýší prodejní sebevědomí. Pak už pro vás prodej na Instagramu není noční můrou, ale užíváte si ho, víte, o čem máte mluvit, klienti na vás reagují a vaše slova padají na úrodnou půdu. 

Teď si možná říkáte: „Znamená to, že vůbec nemůžu taková slova používat?“ Můžete, ale musíte je rozvést. Pokud už je použijete, potřebujete v marketingu vysvětlit, co vlastně znamenají ve vašem konkrétním případě.

Jak vidíte, specifická prodejní komunikace je klíčem k tomu, abyste zaujali své klienty a váš produkt nebo služba se v konkurenci odlišily. V momentě, kdy se naučíte, jak upoutat pozornost klientů, začnete nejen prodávat, ale zároveň vzroste i vaše sebevědomí.

🚀  Prodávejte sebevědomě

Nechcete dále zkoušet prodávat stylem pokus omyl? Chcete naopak umět aktivovat ideální klienty a vést je obsahem k nákupu? Pak je tu pro vás 3denní online trénink Sebevědomý prodej, díky kterému pochopíte, kde se vaši sledující zasekli a co potřebují slyšet, aby se odhodlali nakoupit. Budete přesně vědět, jak s nimi komunikovat a na co nezapomenout. Vstupte do něj ještě dnes, začněte komunikovat specificky a zaujměte své klienty.